Jetrna Dieta

Da ohranite moč in zdravo težo je uravnotežen hrana bistvenega pomena za ljudi z jetrnimi težavami. Hrana mora biti zdrava in uravnotežena, kakršna je priporočljiva tudi sicer za zdrave ljudi brez obolenj. Zdrava prehrana pripomore k podpori delovanja jeter in igra ključno vlogo v našem zdravju.

Če imate bolezen jeter, obstaja nekaj posebnih pomislekov in sprememb, ki jih boste morali uvesti v vaš prehranski režim, da se boste dobro prehranjevali in pomagali obvladovati vaše stanje. Nekatere od teh so specifične, odvisno od bolezni jeter. Eni imajo težave z jetri in so še v nekakšnem začetnem stanju, pri drugih pa je lahko bolezen jeter že napredovala. V tem članku razkrivamo, kako hrana vpliva na vaša jetra; elemente dobro uravnotežene prehrane primerne za večino ljudi in za tiste, ki se morajo držati terapevtske prehranske diete z bolj naprednimi obolenji jeter.

Če imate simptome, kot so izguba apetita, slabost, nizka raven energije, zastajanje tekočine v nogah ali kopičenje tekočine v trebuhu (ascites), boste morali slediti bolj specializirani prehrani. Te in druge težave, povezane z napredovalo boleznijo jeter, zahtevajo specialistične prehrambene nasvete od registrirane diete.

Pomembno je, da se pogovorite s svojim zdravnikom. Vaš zdravnik vas bo lahko napotil na registriranega dietetika. Če ste že prejeli prehransko mnenje, tega ne smete spreminjati, ne da bi se najprej pogovorili s svojim zdravnikom ali dietetikom.

PRIPOROČLJIVA HRANA ZA VAŠA JETRA

Hrano potrebujete za poganjanje svojega telesa, daje energijo in material, ki ga potrebuje za rast in popravilo, razvoj. Ko jeste hrano, se le-ta razgradi v želodcu in črevesju (črevesju) in izločijo se tri glavna hranila:

  • ogljikovi hidrati
  • maščobe
  • beljakovine

Ta hranila se nato absorbirajo v krvni obtok in se prenesejo v jetra. V jetrih so namrč shranjena ali spremenjena tako, da jih lahko vaše telo uporabi.

Jetra delujejo tudi na razstrupljanju snovi. Zato se izogibajte alkoholu, kemikalijam, ki se uporabljajo za zatiranje škodljivcev in so lahko prisotne v sadju ter zelenjavi in pretirani uporabi zdravil. Če imate težave z jetri, vaša jetra morda ne bodo zmogla opravljati teh delovnih nalog tako učinkovito, kot bi morala.

1. Česen

Samo majhna količina te ostre bele žarnice ima sposobnost aktiviranja jetrnih encimov, ki pomagajo vašemu telesu izprazniti toksine. Česen ima tudi velike količine alicina in selena, dve naravni spojini, ki pomagata pri čiščenju jeter.

2. Grenivka

Ima veliko vsebnost vitamina C in je polna antioksidantov. Citrusi, kot so grenivke, pomaranče, limete in limone, podpirajo naravne sposobnosti čiščenja jeter.  Že majhen kozarec sveže iztisnjenega soka grenivke bo povečal proizvodnjo encimov za detoksikacijo jeter, ki bodo pomagale izplakniti rakotvorne snovi in druge toksine.

3. Pesa in korenje

Oba sta izjemno bogata s flavonoidi in betakarotenom; uživanje pese in korenja lahko stimulira in podpira celotno delovanje jeter.

4. Zeleni čaj

To je pijača, ki jo jetra naravnost obožujejo, je polna rastlinskih antioksidantov, znanih kot katehini – spojine, ki so znane za pomoč pri delovanju jeter.  Zeleni čaj je odličen dodatek k prehrani. Ne pozabite, da zeleni čaj ponuja prednosti, ne ekstrakt zelenega čaja . Nekatere raziskave kažejo, da lahko ekstrakt zelenega čaja negativno vpliva na zdravje jeter, zato pazite.

5. Listnata zelena zelenjava

Eden naših najmočnejših zaveznikov pri čiščenju jeter je listnata zelenjava. Lahko jo jemo surovo, kuhano ali jo zaužijemo kot smoothie. Zelenjava je bogata s klorofilom in pomaga odplakniti toksine iz krvnega obtoka. Zaradi svoje posebne sposobnosti za nevtralizacijo težkih kovin , kemikalij in pesticidov, ta čistilna hrana ponuja močan zaščitni mehanizem za jetra.
V vašo prehrano vključite listnato zelenjavo, kot so arugula, zelena, špinača, gorčična semena in cikorija. To bo spodbudilo delovanje jeter in pretok žolča – del, ki odstranjuje odpadke iz organov in krvi.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*